Rövid Besenyő család-jelenetek A 8 db Rövid Besenyő család-jelenet összesen kb. fél órát tesz ki, a Társulat további munkái szempontjából mégis különös jelentőséggel bír. Amikor 1996-ban és ’97-ben változások történtek a csapat háza táján, hirtelen elapadtak a fellépései, televíziós megjelenésre pedig egyáltalán nem számíthattak. Mivel az a hír volt terjedőben, hogy a L’art pour l’art Társulat feloszlott, „a Besenyő család megszűnt”, kénytelenek voltak valamilyen életjelt adni magukról. Szinte újra kellett kezdeni mindent. Az új felállású trióval (Dolák-Saly Róbert, Laár András, Pethő Zsolt) gyakorlatilag szóba se álltak a tévék képviselői. A kereskedelmi televíziózás még a szárnyait bontogatta, és az MTV még uralta a képernyőt abban az időben. A Társulat 2 évvel újjáalakulásuk után kapott először képernyős megjelenést, adásonként 4 percet, a köztévé A kulcs című vetélkedő műsorában. Ez a kicsi idő még arra sem volt elég, hogy a nézők rá tudjanak hangolódni egy teljesen más logikát, stílust képviselő, abszurd világ befogadására. Egy kicsit olyan volt ez, mintha a focirajongóktól azt várnák el, hogy egy stadionban megtartott 10 perces mérkőzésért lelkesedjenek önfeledten. Annak ellenére, hogy a mini-filmeket szinte észre se vette a közönség, a munka jót tett az új rendező, Kriskó László, és a Társulat összekovácsolódásának. Ekkor kapott komolyabb hangsúlyt Szászi Móni szerzői munkája is, valamint Lantos P. Istváné, aki külsősként a későbbi Vastyúkokban is segítette a Besenyő család-jelenetek szövegeinek kiagyalását. A 4 perces kisfilmek ugyan nem keltettek nagyobb feltűnést, de a Társulat tudta már, hogy a réginél egy sokkal kreatívabb csapat állt össze. A sziporkázóan szellemes rövidfilmek egy új korszak megjelenését vetítették előre a L’art pour l’art alkotópályáján. |